DCIM100GOPROG0010711.

Ahoj!

Tenhle článek bude trošku delší a i fotek bude spousta, protože jsme se dostaly na Milford Sound, pravděpodobně nejkrásnější místo na Zélandu. Když si do Googlu zadáte Nový Zéland, vyskočí vám hlavně fotky právě odsud, je to takový malý symbol Zélandu. Bohužel to ví i spousta dalších lidí, takže je tu přecpáno turisty, ale to je snad jediná nevýhoda tohodle místa.

Milford Sound se nachází v národním parku Fiordlands a kromě samotných fjordů je tu spousta hor, zálivů, jezer a vodopádů. Můžete tady najít i většinu z tzv. Great Walks, což jsou nejkrásnější vícedenní treky dlouhé od 30 do 70 km. Patří mezi ně třeba Kepler Track, Heaphy Track, Roteburn Track a asi nejznámější se jmenuje Milford Track. Když jsme v listopadu kupovaly letenky, tenhle trek jsme si naplánovaly taky. Nicméně jsme netušily, že známý až tak moc, že všechny chaty po cestě jsou zarezervované do srpna 2017, takže jsme od něj nakonec musely upustit a zvolit několik treků jednodenních. I tak to nebyla brnkačka, každý z nich byl kolem 20 km dlouhý.

Dohromady jsme na Milfordu strávily 3 dny, nicméně přímo na Milfordu žádné ubytování nenajdete, takže jsme každý den přes 80 km dojížděly z Te Anau Downs.

První den jsme se vydaly na tříhodinovou jízdu lodí okolo celého fjordu. Je to takové must-do, které by si nikdo neměl nechat ujít, protože jedině tak uvidíte fjord ze všech stran, spoustu vodopádů a dokonce sem a tam i nějakého lachtana. Druhou možností je si půjčit kajak s průvodcem vyrazit na pár hodin na vodu. Nám počasí moc nepřálo, takže jsme zvolily tu pohodlnější variantu. Obecně na Milfordu většinu času prší, takže naše zamračeno a vítr o síle orkánu byla ještě pohádka. Hodně jsem vzpomínala na Norsko, kde jsme trajektem absolvovali hodně podobnou projížďku Geirangerfjordem.

Odpoledne jsme se vydaly ještě na tříhodinový výšlap na Key Summit, ale nahoře byla taková mlha, že nebylo vidět na krok.

Druhý den jsme se byly podívat na Mirror Lakes, ve kterých, jak už název vypovídá, se zrcadlí místní hory. Na Mirror Lakes je potřeba si trošku přivstat, protože pouze brzy ráno ještě nefouká a hladina je klidná. Odpoledne jsme si vyšláply část Kepler Tracku až na pláž Brod Bay a zpátky.

Pořád jsme se další nemohly srovnat s tím, že jsme Milford Sound neviděly tak, jak je na pohledech, takže jsme to nevzdaly a vrátily se tam třetí den znovu s nadějí, že vysvitne sluníčko. Měly jsme štěstí, protože sluníčko opravdu na chvilku vylezlo, tak jsme jen ze břehu cvakly pár fotek a vydaly se na dva další treky. První vedl údolím Getrude Valley a druhý strmě stoupal k vysokohorskému jezeru Marian Lake. Všechny hory tady mají od 2000 do 3000 metrů, takže cesta jak údolím, tak na vrchol rozhodně stála za to!

Odpoledne nás čekal šestihodinový přesun autem k Lake Tekapo, kde máme naplánované další tři dny, ale o tom až příště!:)