(nejen) lyžování v oblasti Trentino – 4-denní itinerář

trentino val di fassa skiing

Ahoooj!

Vyrazila jsem s bandou holek na otevření lyžařské sezóny v italských Dolomitech a bylo to jedno z nejlepších lyžování, které jsem zažila! Oblast zvanou Trentino jsme okupovaly dohromady 4 dny, ale popravdě řečeno by se tu dalo s lyžemi strávit celý týden.

Dolomity určitě moc dobře znáte. Oblast Trentino se nachází na severovýchodě Itálie, mezi jezerem Garda a Dolomitskými masivy. Je rozdělena do 15 oblastí a každá z nich má své kouzlo. My jsme se tentokrát zdržovaly konkrétně ve dvou údolích – Val di Fassa a Val di Fiemme. Obě údolí mají obrovské množství sjezdovek a skialpových tras, a v neposlední řadě taky výbornou gastronomii a architekturu, takže se v článku kromě sjezdovek dozvíte i tipy na dobré jídlo.

Val di Fiemme

Ubytování: Hotel Alpuris (2 noci)
Aktivity: Lyžování, Krampus a spoustu jídla!

Den 1.

Otevření lyžařských vleků letos vyšlo na 3. prosince, a tak jsme 2. 12. večer už stály před nádherným čtyřhvězdičkovým hotelem Alpuris v městečku Cavalese. Checkly jsme se na pokoje a vyrazily rovnou na večeři do vyhlášeného baru El Molin WineBar. Asi nemusím říkat, jak strašně jsem se těšila na italskou kuchyni a víno.

Bylo to první lyžování pro všechny z nás, takže jsme se nemohly dočkat, až ráno obujeme lyžáky a vyrazíme na sjezdovku. Doslova pár kroků pod hotelem se nachází skiareál Alpe Cermis, takže v lyžákách můžete jít rovnou ze snídaně. Počasí ten den úplně nespolupracovalo a výhledy nám neukázalo, ale alespoň jsme se mohly soustředit na pilování techniky.

A věděli jste, že v Alpe Cermis najdete jednu z nejdelších sjezdovek v celých Dolomitech? Sjezdovka Olimpia je neuvěřitelných 7.5 km dlouhá a vede až do města Cavalese.

Oběd jsme si daly v Lo Chalet, což bych označila za vydařený archikousek, umístěný přímo na sjezdovce. A to je jedna z věcí, která mě na Itálii neuvěřitelně baví – že i na sjezdovce najdete prvotřídní kuchyni na úrovni a ještě se u toho pokocháte krásným designem.

Večer byl shodou okolností ve městě slavný průvod čertů Krampus, tak jsme ho šly samozřejmě omrknout. Krampus se koná každoročně, ale v různých městech. Kostýmy jsou tak reálné, že vám až běhá mráz po zádech, když prochází kolem vás.

A pozor, teď přichází extrémně důležitá informace! V Pizza Excelsior jsem měla tu nejlepší pizzu v životě. Fakt, přísahám. Jestli budete Cavalese třeba i jenom projíždět, zastavte se tu. Pizzerii vlastní michelinský kuchař a podává tady neapolský typ pizzy, která mě úplně dostala. Nikdy bych neřekla, že tu nejlepší pizzu ochutnám zrovna pod Dolomitami v regionu Trentino, ale budu na ní fakt ještě dlouho vzpomínat.

Den 2.

Druhý den jsme opět vyrazily na sjezdovku. Tentokrát jsme vyzkoušely skiareál Alpe Lusia. Silně chumelilo, takže byly sjezdovky pokryté tenkým prašanem. Kromě 30 km sjezdovek (včetně černé se sklonem 50%) tu najdete i snowpark. I přesto, že byl víkend, husté sněžení moc lidí na sjezdovku nepřilákalo, takže jsme jí měly celou pro sebe, což byl úžasný pocit!

Oběd jsme si daly v (opět vyhlášené) restauraci na sjezdovce Chalet 44, ze které mi (opět) klesla brada. Odpoledne jsme si ještě párkrát sjely sjezdovku a nakonec sedly do auta a vyrazily do druhého údolí.

Val di Fassa

Ubytování: Hotel Valacia
Aktivity: Lyžování, wellness a spoustu jídla!

Ubytovaly jsme se v neméně famózním hotelu Valacia v městečku Pozza di Fassa a k večere jsme stihly ještě parádní relax ve wellness QC Terme Dolomiti. Upřímně jsem tak velké wellnessko ještě nikdy neviděla! Tři patra všelijakých saun, bazénků, vířivek, odpočíváren a lázeňských rituálů nás zaneprázdnily na další 3 hodiny:)

Večeři jsme si pak daly v nedaleké Ristorante-pizzeria Le Giare, ve které opět nemůžete šlápnout vedle.

Den 3.

Konečně kousek modré oblohy! Při pohledu na svahy jsme okamžitě po snídani zamířily na sjezdovku Skitour Panorama. Je to nekonečná jízda, která vás různými obtížnostmi vezme kolem celého masivu, takže při dobré viditelnosti nevíte, jestli se máte soutředit na lyžování a nebo si užívat ty nádherné scenérie kolem.

Na oběd jsme zamířily do Baita Rodella, restaurace s nádherným panoramatickým výhledem na ledovec Marmolada, masiv Sella a skupinu Sassolungo. Najdete jí uprostřed sjezdovky, která vede z Col Rodella do Val di Fassa.

Počasí nám nedovolilo ze skiareálu odjet dřív než vyrazí poslední lanovka, takže tenhle den byl opravdu užitý až do konce. Po lyžování jsme si skočily do hotelového wellness se trochu prohřát, což nás unavilo natolik, že jsme si daly večeři přímo v hotelu a po ní šly rovnou spát.

Den 4.

Na čtvrtý den jsme si naplánovaly skialpy a trochu freeridového sjezdu kolem sjezdovek, kterého má Trentino opravdu dostatek. Neměly jsme s sebou horského vůdce (jen lavinové vybavení), takže se nám z důvodu bezpečnosti moc daleko od sjezdovky nechtělo.

Opakuju to v každém článku, ale pro jistotu to napíšu i sem. Pokud nemáte potřebné znalosti o lavinách, NIKDY se nevydávejte na skialpy sami a bez lavinového vybavení. Ten den, co jsme byly na skialpách i my, se utrhla na druhé straně Marmolady lavina a nad námi jen létaly záchranářské vrtulníky. Tak na to prosím myslete a pokud si nejste jisti, vezměte si s sebou horského vůdce.🙂

Tak to je ode mě vše! Dejte mi do komentářů vědět, jestli vás Trentino zaujalo a nebo třeba jestli jste už ve Val di Fassa/Fiemme byli!:)

Pokud vás Dolomity baví, určitě omrkněte i moje další články z nejkrásnějšího pohoří v Evropě – třeba o skialpové túře kolem Tre Cime.