Vánoce ve Vietnamu – výlet lodí do Bai Tu Long Bay

Ahoooj!

Hned jak jsme se vrátily z Ha Giangu, nestrávily jsme ani den v Hanoji a už jsme byly zase na cestě za dalším dobrodružstvím. Tentokrát do oblasti zvané Ha Long Bay, která je známá svými malými ostrůvky, stoupajícími z moře, ale také bambilionem turistů. Měla jsem načteno, že samotný Ha Long Bay je už tak přelidněný, že se z něj vytratila veškerá krása a že méně objevený je Bai Tu Long Bay, který vizuálně vypadá stejně, ale neoperuje na něm tolik lodních společností.

Celé dvoudenní plavbě předcházela komunikace s paní Mai, což je Vietnamka s jistým zájmem v ČR. Výběrem té správné lodě jsem strávila několik dní a stejně jsem se nerozhodla. Byly jsme z počtu lodních společností tak zmatené, že jsem téhle slečně prostě napsala, aby nám poradila. V první řadě mi odsouhlasila, že Bai Tu Long Bay je stoprocentně lepší nápad a doporučila nám společnost. Čas nám utíkal, takže jsem přestala spekulovat a nakonec objednala tu, co nám doporučila a prostě jsem jí věřila. Jediné, co mě zajímalo bylo to, kolik se na loď vejde lidí, protože jsem nechtěla být součástí plavby pro 300 lidí. White Dolphin měla kapacitu 8 lidí, což mě plně uspokojilo.

V Hanoji nás v hotelu vyzvedl transit na minutu přesně a po dvou hodinách jsme už vystupovaly v Ha Long. Na lodi jsme nakonec byli 4 a k našemu velkému udivení byly další dvě holky z Česka. Takže jsme strávily dva dny na privátním výletě s dvěma fajn češkama, což bylo fantastické vzhledem k naší nechuti k organizovaným výletům.

A teď k programu. Většina lodních společností nabízí víceméně stejný program a ani ten náš nebyl jiný. Hned jak jsme vypluli, servíroval se oběd z moře. Představte si tu atmosféru – cpete se krevetama za zvuku šplouchání moře, široko daleko žádná loď a jediné co vidíte jsou nádherné zarostlé ostrůvky.

Po obědě jsme navštívily jednu z jeskyní a písečnou pláž, kde jsme byli skoro sami. Odpoledne jsme dojeli jsme do zátoky, kde jsme zakotvili a vyrazili na kajaky. Jediné, co bych vytkla, je to, že kajakování bylo moc krátké. Za hodinu jsme byli už zase zpátky na lodi, ale i tak bylo kouzelné pozorovat západ slunce přímo z kajaku. Po večeři jsme vrhli na noční rybaření kalamářů, ale překvapivě jsme nic nechytili. Padlo několik mojit a piňa colad a kolem jedenácté už jsme ležely v posteli. Ráno jsem se pokusila vstát na východ slunce, ale bylo zataženo, takže jsem to vzdala. Po snídani jsme se vydali ještě do plovoucí rybářské vesničky a pak zpátky k přístavu, a tím plavba skončila.

A teď technické věci. Pokud se rozhodnete pro dvoudenní cruise, tak je to vlastně čistého času 1 den, jelikož vzhledem k tomu, že trip začíná v Hanoji, tak se nalodíte kolem poledne a druhý den po poledni jste zpět v přístavu a kolem 4 v Hanoji. Pokud se rozhodnete pro jednodenní cruise, tak čistého času na moři strávíte cca 4-5 hodin, jelikož zase začínáte v poledne a do přístavu se vracíte kolem čtvrté/páté.

Co se týče poměr ceny a výkonu, tak mi celá plavba přijde neuvěřitelně předražená, ale je to daň za to, že je to must-do. Za dvoudenní cruise jsme daly cca $150/os., což je víceméně stejná částka, kterou bysme daly za ubytování ve Vietnamu na takových 16 dní.

Tak to je ode mě asi všechno, kdyby vás zase cokoliv zajímalo, ptejte se!

E.

All pictures taken with a Nikon Z6 + Nikkor 35 mm f1.8 or Nikkor 24-70 mm f4.0. Some of them were taken by Dji Mavic Air.